دنیای کودکان و نوجوانان (آموزش و پرورش در مدارس ما – کودک دبستانی – نوجوان دبیرستانی)


نویسنده : رسایی، داود؛

(‎5 صفحه – از 17 تا 21 )


خلاصه ماشینی: “آموزش و پرورش در مدارس ما کودک دبستانی-نوجوان دبیرستانی رفتار کودک اصل انضباط سختگیری در تعلیم و تربیت اصل آزاد گذاشتن کودک انتقاد دو اصل‌ خطاکاری و تخلفات کودکان و نوجوانان رشد جسمی،تنظیم فعالیتهای بدنی و رشد فکری کودکان چندی پیش یکی از دانشمندان علوم تربیتی‌1با ادعای عجیب خود همهء محافل تربیتی‌ جهان را تکان داد-وی اعلام داشت:با کنترل محیط هر کودک عادی«نورمال»،میتواند او را به هرگونه که میخواهد بار آورد. (1)- Individualism کودکان خردسال،اطفال کودکستان،پسران و دختران دبستانی،نوجوانان‌1و جوانانی‌2که سالهای آخر دبیرستان را طی میکنند هریک برای خود جهانی دارند،گذرنامه‌ ورود باین جهان،آگاهی به چگونگی رشد بدنی و فکری و اجتماعی این افراد است،این مقاله‌ را برای آشنائی با دنیای نوجوانان و بررسی مشکلات و علل تخلفات و خطاکاری آنان تهیه‌ کرده‌ایم و عادتا باید دنیای نوجوانان را در آن کاوید،لیکن توضیح مختصری دربارهء سالهای دبستان‌ راه را برای رسیدن بجهان نوجوانان هموارتر میسازد. در هفت یا هشت‌سالگی با دنیای واقعی اطراف خود خو میگیرد و از آن پس بهتر است بجای کودک او را دختر یا پسر خواند،از خصوصیات برجسته این دوره‌ اینکه پسران و دختران شیفته چیزهائی هستند که واقعیت دارد و بحوادثی بیشتر توجه‌ میکنند که خود را بنحوی در آنها سهیم پندارند. کودکان در این دوره بازی را بخاطر خود بازی دوست ندارند لذا بازیهایی میکنند که نتیجه مشخص و معینی داشته باشد:چون پینگ‌پنگ و مسابقهء دو، بعبارت دیگر فقط بازیهایی برای ایشان شادی‌بخش است که ارزنده و حقیقی باشد.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code