اثربخشی بازی درمانی به شیوه شناختی- رفتاری بر مشکلات رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه

نویسنده : حیدری، نگین ؛

(‎12 صفحه – از 81 تا 92 )


چکیده:
زمینه و هدف: کودکان مبتلا به مشکلات و اختلالات رفتاری خانواده، آموزشگاه و اجتماع را با مسائل و دشواریهای گوناگونی مواجه میکنند و آنها را در برابر آشفتگیهای روانی-اجتماعی دوران نوجوانی و حتی بزرگسالی، آسیب پذیر میسازند. در همین راستا این پژوهش با هدف تعیین میزان اثربخشی بازی درمانی به شیوه شناختی رفتاری بر مشکلات رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه انجام گرفت. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون – پس آزمون و گروه کنترل می باشد. روش گردآوری اطلاعات در دو بخش کتابخانه ای در بخش مبانی نظری و پیشینه پژوهش و در بخش میدانی از طریق آزمون از نمونه آماری هدف خواهد بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دارای مقطع ابتدایی پایه های اول، دوم در سال ١٣٩٩-١٤٠٠ شهر کرمانشاه می باشد حجم نمونه نیز حدودا٣٠ دانش آموز که در شهر کرمانشاه مشغول دریافت خدمات آموزشی هستند به روش در دسترس انتخاب خواهند شد که از این تعداد ١٥ نفر به عنوان گروه آزمایش و ١٥ نفر به عنوان گروه کنترل انتخاب میشوند. بازی درمانی به شیوه شناختی-رفتاری برای گروه آزمایش اجرا خواهد شد تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار تحلیل آماری spss-22 انجام خواهد شد. نتایج: نتایج حاکی از بود که بازی درمانی به شیوه شناختی- رفتاری بر مشکلات رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه موثر است و بین گروه کنترل و آزمایش تفاوت معنی داری وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code