تعریف مصرف کننده


مترجم : ژان کله-الووا؛ نویسنده : قدک، عبدالرسول؛

(‎22 صفحه – از 309 تا 330 )

خلاصه ماشینی: فهرست مطالب 2-کلیات‌ گفتار نخست-مفهوم محدودی مصرف کننده 3-تعریف پیشنهادی 4-نخستین عنصر تعریف،اشخاصی که برای خود تهیه می‌کنند یا مورد استفاده قرار می‌دهند 5-دومین عنصر تعریف،اموال یا خدمات 6-سومین عنصر تعریف:کاربرد غیر حرفه‌ای 7-تعریف صاحب حرف 8-موارد ابهام تشخیص مصرف کننده از صاحب حرفه گفتار دوم-مفاهیم وسیع مصرف کننده 9-طرح مشکل 10-صاحبان حرفی که خارج از صلاحیت خود اقدام می‌کنند 11-پس انداز کنندگان که به عملیات سرمایه گذاری مبادرن‌ می‌ورزند 12-استفاده کنندگان از سازمانهای عمومی تعریف مصرف کننده نوشتهء ژان کله-الووا ترجمهء عبدالرسول قدک نوشته حاضر ترجمه مبحث نخست مقدمه کتاب ارزنده است به نام‌ حقوق مصرف که به زبان فرانسه توسط تن از اعضای هیأت علمی‌ دانشگاه مونپلیه(1)،ژان کله-الووا( Jean Calais-Auloy )و فرانک‌ ستنمتز( Frank Steinmetz )تدوین یافته و توسط مؤسسه انتشارات دالوز در پاریس به چاپ رسیده است: ( Droit de la consommation,4e de. مصرف کننده تقریبا همیشه اعم از این که برای خود تهیه نماید یا مورد استفاده قرار دهد یک شخص حقیقی است،چون هدف غیر حرفه‌ای‌ وجود نیازهای خصوصی را که اساس حوائج اشخاص حقیقی هستند ایجاب‌ می‌کند. از این رو،ما این مشکل اساسی را به بررسی پی در پی سه‌ دسته اشخاص که مصرف کننده بودن آنها جای بحث دارد مورد مطالعه قرار خواهیم داد:صاحبان حرفی که خارج از صلاحیت خود اقدام می‌کنند، پس انداز کنندگانی که به عملیات سرمایه گذاری مبادرت می‌ورزند، استفاده کنندگان از سازمانهای عمومی. اما سازمانهای عمومی اداری دیگری،به ویژه نظیر بیمارستان،وجود دارند که‌ محصولات و خدمات خود را به طور انفرادی و در مقابل پول عرضه‌ می‌نمایند؛در این صورت،استفاده کنندگان از این سازمانها که صاحب‌ حرفه نیستند قطعا مصرف کننده بوده و می‌توانند از قواعد حقوق مصرف‌ بهره‌مند گردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code