زمان انعقاد قرارداد در فروشگاه های بزرگ


نویسنده : ناطق نوری، سوده؛

(‎29 صفحه – از 235 تا 263 )

چکیده:
فروشگاه بزرگ، یکی از دستاوردهای صنعتی و مصرفی شدن جوامع است. حدود یک قرن از ایجاد اولین فروشگاهی که از لحاظ ساختار، متفاوت با فروشگاه های ساده محلی گذشته بود، می گذرد. این نوع از فروش کالا به لحاظ ساختاری، با بیع در فروشگاه های کوچک محلی تفاوت هایی دارد. در این نوع از فروش، سلسله افعالی از سوی طرفین صادر می شود که هرکدام قابلیت توصیف های متفاوتی را دارند. اینکه کدام عمل می تواند ایجاب مؤثر باشد و کدامیک قبولی مؤثر و اینکه عقد در کدام زمان انعقاد یابد که از نظر آثار، به حال هر دو طرف قرارداد مفید باشد، اولین سؤالاتی است که باید در این حوزه به آنها پاسخ داده شود. در این مقاله طی سه بخش، به بیان اعمال طرفین و توصیفاتی که از آنها شده است، خواهیم پرداخت و در نهایت توصیفی را به عنوان توصیف مناسب می پذیریم که انتقال مالکیت را به زمان عبور خریدار از مقابل صندوق موکول کند، امکان امتناع فروشنده از فروش کالا را منتفی نماید، خریدار را متمکن از برگرداندن کالای منتخب سازد، برداشتن کالا توسط او را قبض آن نداند و ضمان تلف کالا تا قبل از خروج خریدار از فروشگاه را به عهده فروشنده باقی گذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code