ثبت انی در دفاتر اسناد رسمی

نویسنده : سلیمانی، هانیه ؛

(‎22 صفحه – از 75 تا 96 )


چکیده:
ثبت و تنظیم اسناد در کشورمان سابقه طولانی دارد و ایین تنظیم و ثبت اسناد در حدود هشتاد سال به شیوه کاغذی موید سابقه ثبت اسناد در کشورمان به شیوه ی سنتی است که در سال های اخیر می توانیم ورود ثبت انی به دفاتر اسناد رسمی و برخط شدن سیستم های ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک و تصویب قانون کاداستر را نقطه عطف گزار از سیستمهای ثبت سنتی به ثبت نوین بدانیم. با انی شدن ثبت اسناد گام موثری در جهت ارتقاء سلامت تنظیم و ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی برداشته شد، بطوری که پیشگیری از تحقق جرایم ثبتی علی الخصوص جرایم جعل از ماحصلات ان می باشد، ثبت الکترونیکی موجب ارتقاء سرعت تنظیم اسناد و متضمن امنیت و اصالت اسناد شده است. و علیرغم مزایای بسیار، چالش هایی رانیز به همرا دارد؛ که جهت کاهش موانع و حفظ و ارتقاء امنیت نظام ثبت نوین، باید با اعمال تدابیر لازم جهت تکمیل و ایمن سازی دیواره های اطلاعاتی و ایجاد نظام موثق و قدرتمند با کاهش گریزگاه های اطلاعاتی اقدام نماییم، چرا که ثبت الکترونیک متضمن اعتماد عمومی و ارتقاء سطوح نظارتی بر سامانه های تنظیم و ثبت اسناد میباشد و بنوعی آرامش عموم مردم را به همراه خواهد داشت، لذا برآن شدیم تا ثبت الکترونیکی اسناد در دفاتر اسناد رسمی و نقشی که این شیوه ثبت، در تقلیل و پیشگیری جرایم ثبتی و گریزگاه های تنظیمی اسناد من جمله جعل و در حکم جعل ایفاء می کند را مورد تحقیق و پژوهش قراردهیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code