اسناد بین المللی: مقررات و رویه های متحد الشکل اعتبارات اسنادی

(‎33 صفحه – از 255 تا 287 )


خلاصه ماشینی: بانکها سند حملی را که حاکی از تحویل یا دریافت کالا برای حمل باشد،خواهند پذیرفت،مگر اینکه در شرایط اعتبار،سند حمل بار گیری کالا در کشتی در خواست شده،یا سند با دیگر شرایط مندرج در اعتبار و یا با مادهء بیست و شش تناقض داشته باشد. در صورتیکه کالا از طریق دریا حمل می‌شود و یا طرق‌ مختلف حمل از جمله حمل دریائی مورد استفاده است،بانکها از قبول سند حملی که حاکی از بار گیری روی عرشه( ondeck )است یا خواهد بود، خود داری خواهند کرد،مگر اینکه در تعنبار صراحتا اجازه داده شده باشد. بانکها اسناد حملی را که در آن قید گردیده کرایه یا هزینهء حمل(که‌ازاین‌پس‌تحت‌عنوان«کرایه»مورداشاره‌قرارمی‌گیرد)هم باید پرداخت گردد،خواهند پذیرفت،مگر اینکه در اعتبار ترتیب دیگری مقرر شده،و یا این امر با یکی از اسناد ارائه شده تحت اعتبار مزبور تناقض داشته‌ باشد. ج. بانکها اسناد حملی را که،بنا به شرایط اعتبار،روی آن عبارت‌ «بدون نقص بارگیری شده در کشتی»درج شده به عنوان اسنادی که‌ منطبق با شرایط اعتبار است تلقی خواهند کرد،مشروط به اینکه در این‌ اسناد،مفاد این ماده و بند(ب)مادهء بیست وهفت مراعات شده باشد. هر گاه سر رسید اعتبار و یا آخرین روز مهلتی که پس از تاریخ صدور سند(اسناد)حمل برای ارائه اسناد،بنا به شرایط اعتبار یا بموجب مفاد مادهء چهل و هفت،تعیین شده‌است مصادف گردد با روزی‌ که بانک گیرنده اسناد،به دلایلی بجز آنچه در مادهء نوزده آمده،تعطیل‌ باشد،در این صورت تاریخ سر رسید،و یا آخرین روز مهلتی که پس از تاریخ صدور سند(اسناد)حمل برای ارائهء اسناد تعیین گردیده بنا به‌ مورد تا اولین روز کاری که بانک مزبور باز می‌شود تمدید خواهد گردید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code