مسائلی درباره : فاحشگی و قوادی


مترجم : اردلانی، علی؛

(‎5 صفحه – از 72 تا 76 )


خلاصه ماشینی: “و نیز انتخاب شغل فاحشگی و أخذ پول از این راه-و رابطه جنسی خارج از ازدواج را بصورت تجارتی درآوردن-هرچند از نظر اخلاقی قابل سرزنش باشد،از جهت جزائی قابل‌ مجازات نیست-زیرا دنائت اخلاقی،مسئله‌ایست که فقط بخود فرد مربوط است و اگر مقنن‌ در اینگونه امور دخالت کند،از حدود صلاحیت خود خارج شده است-و حقوق جزا تنها وقتی‌ باید در مسئله فاحشگی و قوادی مداخله کند که از این ضرری بحقوق دیگران یا امنیت‌ اجماعی وارد شود-و تنها در اینصورت است که مسئله نظم عمومی عنوان میگردد،و نمیتوان‌ اینچنین فحشاء و قوادی را صرفا از امور اخلاقی بشمار آورد. بدیهی است با قبول چنین نظریه‌ای تردیدی نخواهد بود که فاحشگی حرفه‌ای و تشویق و ترغیب دیگران بشهوترانی برای جلب منافع مادی،که از نظر اخلاقی زشت و ناپسند است،باید در قلمرو قوانین جزائی وارد شود و بطریق اولی-رابطه با همجنس(زن با زن)،زنا با محارم و لواط-حتی اگر مرتکبین آن،افراد بالغ و مختار و عاقل باشند قابل‌ مجازات خواهد بود. اما باید در نظر داشت که تنها پیشنهاد و ارائه دستورات کلی و عمومی برای مبارزه با این دو پدیده اجتماعی کافی نیست و تأثیر حربه مجازات بسیار مرتبط سیستم زندانها است‌ و از سوی دیگر بزه‌های جنسی دارای علل فردی عمیق و مؤثر نیز هستند و شخصیت مجرمین، نقشی بسیار مؤثر و قاطعی در ارتکاب این جرائم دارد و تجربه نشان داده است که اغلب‌ اشخاصیکه بطور مستقیم یا غیر مستقیم بعلت فاحشگی یا قوادی تحت تعقب قرار گرفته‌اند از نظر روح مریض هستند.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code