عوامل خسارت مصرف کننده و شیوه های جبران آن

نویسنده : آزادی، محمد رضا؛ ‏

(30 صفحه – از 83 تا 112)

چکیده:

جبران خسارت مصرف کننده در عصرصنعتی کنونی که همراه با تنوع و پیچیدگی محصولات تولیدی و خطر ناشی از مصرف کالاهای غیر استاندارد است دارای اهمیت و کاربرد فراوانی است. هدف اصلی تحقیق ‌این است تا بررسی نماید که آیا اصولا در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ‌ایران مصادیق خسارت مصرف‌کننده و شیوه جبران آن تعیین و احصا گردیده است؟ و‌ آیا مصرف‌کننده، همین که ثابت کند ضرری که به او وارد شده است به دلیل عیب کالا و خدمات می‌باشد کافی است؟ در‌این مقاله با بررسی قوانین خاص حاکم بر نظام حمایت از مصرف‌کننده در‌ایران از جمله قانون حمایت از ‌مصرف‌کنندگان مصوب 15/7/1388 مجلس شورای اسلامی‌، قانون تعزیرات حکومتی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام‌، قانون نظام صنفی‌، پاره‌ای از عناوین خسارت مصرف‌کننده و شیوه جبران آن مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است‌

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code