حقوق بازاریابی اینترنتی

نویسنده : خوشدل واجاری، علی ؛ احمدزاده، حامد ؛

(‎12 صفحه – از 75 تا 86 )


چکیده:
بازاریابی اینترنتی یکی از ابزارها و روش های جدید بازاریابی است که درنتیجه ظهور پدیده فناوری اطلاعات و ارتباطات و شاخص ترین وسیله آن یعنی اینترنت به وجود آمده است. به رغم چالش های موجود و پیدایش شرکت های بازاریابی شبکه ای ناسالم، نظام های حقوقی به جای حذف و جلوگیری از فعالیت این شرکت ها، با تدوین معاهدات و آیین نامه ها سعی در کنترل و نظارت بر این فعالیت ها نموده و در ایران حاصل این تلاش تدوین دستورالعمل نحوه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت بازاریابی شبکه ای در سال ١٣٨٤ ، تدوین دستورالعمل نحوه تاسیس فعالیت و نظارت بر بازاریابی شبکه ای در سال ١٣٩١ و بعد از اصلاح قانون نظام صنفی مصوب ١٣٩٢ مقررات مورد اشاره در چارچوب قانون نظام صنفی مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به اینکه مبادلات این شرکت ها در قالب فروشگاه مجازی بوده، از ظرفیت قانونی ماده ٨٧ قانون نظام صنفی استفاده شده و فعالیت بازاریابی شبکه ای در قالب آیین نامه مذکور ساماندهی گردید. در این زمینه ارائه لایحه قانونی به مجلس شورای اسلامی و تصویب قوانین مدون قابل انتظار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code