آموزش خواندن

نویسنده : برمکی، فاطمه ؛ آیتی، محسن ؛

(‎10 صفحه – از 87 تا 96 )


چکیده:
خواندن اصلی ترین ابزار آموزش است. پرورش و تقویت مهارت خواندن موجب پرورش و به کار انداختن همه قوای فکری و ذهنی ” یعنی” قوه تمیز، استدلال، تعمیم، تجربه، حکم و قضاوت می گردد، که هرکدام در نگارش و آفرینش آثار ادبی نقش تعیین کننده ای دارند. کسب مهارت خواندن و تقویت پرورش آن مساوی با گشوده شدن دروازه کتاب به سوی آدمی و به دنبال آن کشف جهان، و ماورای جهان، پرورش نیروی فکر و خلاقیت و شناخت و شناخت اسرار جهان آفرینش است (سنگری، علیزاده، ١٣٨٧ ). تعلیم و تربیت دوره پیش از دبستان و آموزش رسمی در زمان ما اهمیت زیادی یافته و پژوهش های بسیاری در این زمینه انجام گرفته است تا به ارتقا یادگیری و آموزش خواندن و درک مطلب کمک کند. پژوهش حاضر به نظریه ها و روش های آموزش خواندن در دوره ابتدایی می پردازد. ماهیت این نظریات و ضد و نقیض بودن آنها مساله پیچیده تر و ریشه دارتری را درباره خواندن، ماهیت و نقش آن مطرح می کند. در این تحقیق از روش کتاب خانه ای برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code