آشنایی با مراجع رسیدگی اداری

(‎11 صفحه – از 82 تا 92 )


خلاصه ماشینی: حدود وظایف کمیسیون وظایف کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی، عبارت است از: ١- رسیدگی و صدور رأی نسبت به پرونده هایی که تشخیص نوع کالای موضوع آن ها در مرکز یا شهرستان ها از لحاظ تطبیق با مندرجات تعرفه ی گمرکی مورد اختلاف بوده و از طرف رییس کل گمرک یا شخصی که از طرف رییس کل گمرک کتبا تعیین می شود، برای حل اختلاف به کمیسیون ارجاع می گردد. ٣- رسیدگی و صدور رأی در مورد هر اختلافی که از اجرای مقررات گمرکی و مقررات عمومی صادرات و واردات ناشی شده و پرونده ی آن از طرف رییس کل گمرک یا شخصی که از طرف او کتبا تعیین می شود، برای همین منظور به کمیسیون ارجاع می گردد. رأی و تشخیص کمیسیون در موارد مشمول بند اول و سوم اعم از این که به اکثریت یا به اتفاق آرا صادر شده باشد هر گاه ما به التفاوت موضوع اختلاف پنج میلیون ریال یا کم تر باشد، قاطع خواهد بود و در موارد مشمول بند دوم و چهارم ، نظری که کمیسیون اظهار می کند نظر مشورتی است (به استثنای مورد مشمول تبصره “٣” ماده (٩٩) آیین نامه ی اجرایی قانون امور گمرکی). هر گاه برای کالایی درخواست تعرفه بندی شده باشد، اداره ی تعرفه مکلف است علاوه بر گزارش اداره ی مربوطه برگ مشخصات کامل کالا را تهیه و به کمیسیون ارسال دارد و در این مورد کمیسیون تمام مشخصات مزبور را پس از تطبیق و تأیید در رأی صادره منعکس می نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code