حقوق آموزشی کودکان معلول در ایران: ضرورت همگامی با تحولات بینالمللی
نویسنده : رضائی، علی؛ السان، مصطفی؛
(16 صفحه – از 221 تا 236 )
چکیده:
آگاهی از حقوقی که فرصتهای برابری را برای معلولان در مقایسه با سایر شهروندان فراهم میکند، از اهمیت فراوان برخوردار است. در این مقاله، این دسته از حقوق، با در نظر گرفتن قوانین داخلی و بینالمللی مورد بررسی قرار میگیرد. به نظر میرسد، حقوق داخلی در مقایسه با اسناد بینالمللی و حقوق داخلی کشورهایی که در این مقاله موضوع بررسی بوده، دارای کاستیهای فراوانی است و ضرورت دارد تا در این زمینه همگامی لازم با تحولات نوین بینالمللی در باب حقوق آموزشی کودکان معلول فراهم شود. به علاوه، هرچند قانون جامع حمایت از معلولان گامهای مثبتی را در جهت حمایت از حقوق معلولان بهطور کلی برداشته است؛ با این همه در حقوق آموزشی مربوط به این قشر از افراد جامعه، باید اقدامات لازم برای هماهنگی با استانداردهای بینالمللی صورت گیرد.
آخرین دیدگاهها