مطالعه تطبیقی نظریه نفوذ در پوشش شخصیت حقوقی شرکت‌های تجاری بر فرض تقلب شریک یا شرکاء در نظام‌های حقوقی انگلستان، قطر، ایران


نویسنده : خوئینی، غفور؛ مشایخ، میلاد؛

(‎12 صفحه – از 42 تا 53 )

چکیده:
امروزه به واسطه گستردگی روابط اجتماعی، اشخاصی حقوقی تحت عنوان شرکت‌های تجاری در کشورهای مختلف به وجود آمده‌اند تا بتوان به واسطه تمسک بدان‌ها و با در نظر گرفتن شخصیتی مستقل از به وجود آورندگان خود با استفاده از فعالیت‌هایی که انجام خواهند داد به برخی از نیازهای متعدد و متغیر موجود در جوامع، پاسخی نسبتاً در خور و شایسته دهند. در این میان ممکن است قالب مستقل حقوقی این شرکت‌ها به علت نیات و افعال متقلبانه برخی از شرکاء به عنوان وسیله‌ای مطلوب جهت کسب سود نامشروع و تضرر افراد مرتبط با هسته اصلی این اشخاص حقوقی مورد استفاده قرار گیرد، نظریه نفوذ درصدد است موضعی مناسب در برابر چنین تقلباتی اتخاذ نموده و پاسخی راهگشا و شایسته با حفظ تمامی اصول ثابت و متغیر اشخاص حقوقی به این گونه اقدامات دهد، در این میان بررسی موردی نظام‌های حقوقی ایران، انگلستان و قطر به دلیل برخورداری از تفکرات متعدد در قانونگذاری و تفاوت جوامع متبوعشان درخور مطالعه و تتبع می‌باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code