طراحی الگوریتم مدیریت هزینه های بنگاه اقتصادی (مورد مطالعه: گروه صنعتی ایران خودرو)
نویسنده : خاشعی ورناخواستی، وحید؛
(26 صفحه – از 109 تا 134 )
چکیده:
در عصر حاضر مزیت رقابتی به عنوان پارادایم غالب بنگاههای اقتصادی مطرح است. از این رو روشهای کاهش هزینه، مورد توجه بنگاههای اقتصادی قرار گرفته است و جهت بومیسازی و نهادینه کردن آن سرمایهگذاریهای کلانی صورت گرفته است. هدف از این تحقیق طراحی الگوریتم مدیریت هزینههای بنگاه اقتصادی در گروه صنعتی ایران خودرو میباشد و به دنبال تلفیق دو روش مهندسی ارزش و هزینهیابی بر مبنای هدف هستیم. برای گردآوری اطلاعات از روش مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده است. روش نمونهگیری تحقیق، نمونهبرداری تصادفی طبقهای میباشد که برای پذیرش یا عدم پذیرش سئوالات و فرضیهها به ترتیب از آزمون فرض آماری T.Test و One-Tailed استفاده شده است. با توجه به یافتههای تحقیق میتوان گفت که مدیریت سو، کسب رضایت مشتریان، طراحی محصولات، نحوه ارتباط با تأمین کنندگان مواد و قطعات برای دوام و بقای شرکت حیاتی و حساس شده است. همچنین مدیریت هزینه جایگزین مناسبی برای توسعه منابع شرکتهای خودرو ساز است. اما به این نتیجه رسیدیم که مدیریت شرکت قادر به ایجاد ساختار سازمانی مناسب جهت اجرای تکنیک هزینهیابی بر مبنای هدف نمیباشد. لذا ضرورت به کارگیری تکنیک هزینهیابی بر مبنای هدف در شرکت ایرانخودرو احساس میشود.
آخرین دیدگاهها