رسانه ملی در افق هنجارگرایانه دینی


نویسنده : غفاری، جلال؛

(‎24 صفحه – از 3 تا 26 )

چکیده:
: با توجه به تأثیر و نقش اساسی رسانه‌ها در فرهنگ جوامع، دقت و تأملی شایسته برای ایجاد ساز و کارهای مطلوب پیام رسانی مد نظر رسانه ملی جمهوری اسلامی (صدا و سیما) لازم است. چه اینکه رسانه ملی در مسیر تحقق مصداقی رسانه دینی نیازمند پیمودن مسیری طولانی تلاش و مجاهده علمی فراوانی است از این رو یکی از اقدام‌های جدی و لازم برای رسانه‌ها اصلاح و بهینه‌سازی نظارت و ارزیابی است که در آن هر سازمانی بدنبال رصد تحقیق اهداف خویش است. علاوه بر سابقه ارزیابی رسانه‌ای، توجه تحقیقات رسانه‌ای مربوط به مقوله کیفیت رسانه‌ای نیز بیش از پیش بیانگر چنین واقعیتی است. از طرفی امروز، نظریه‌های هنجاری رسانه‌ای به عنوان مؤیدی جدی بر لزوم هنجارگرایی رسانه‌ها مطرح شده است و نظریه بی‌هنجاری‌ها رسانه را با سئوالات جدی مواجه کرده است. در مقام عمل نیز شاهدیم که کشورهای مختلف نیز از طریق ایجاد ساز و کارهای ارزیابی بدنبال مطلوب‌سازی و بهینه‌سازی بهره‌برداری از رسانه‌ها در راستای اهداف و آرمان‌های ملی و سازمانی خود هستند. رسانه‌ ملی جمهوری اسلامی نیز آن‌گونه که در قانون اساسی، اساسنامه و بیان رهبران انقلاب آمده است ملتزم به رعایت هنجارهای ارزشی منبعث از شریعت و اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به عنوان شاخص کلیدی در ارزیابی آن بایستی لحاظ شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code