شاهزاده ای با قلمروئی جهانی


نویسنده : خوشحال، یاسین؛

(‎4 صفحه – از 114 تا 117 )

خلاصه ماشینی: “«پیک جنوب» اثری تخیلی نیست بلکه گزارش رمان گونه از تجربیات واقعی او در «گاپ زوبی»[9] است و «پرواز شب» او نیز همینگونه است، اما تنها دو اثر او با دیگر آثارش کاملا متفاوت است، یکی رمان ناتمامی به نام «قلعه» که می خواهد نقش تورات انسانها را بازی کند و به این اضطراب و نگرانی عمومی که در جریان جنگ جهانی دوم وجود داشت پاسخ دهد و دیگری «شازده کوچولو» است که این شوالیة آسمانها را به زمین می کشاند تا در عصری که انسان خود را از قید خدا آزاد کرد و در دام ناامیدی افتاد تلاش کند تا از این مظاهر تمدن ماشینیزم نجات یابد. ماجرای او با پسربچه ای غریبه به نام شازده کوچولو که از سیاره ای دیگر به زمین آمده است و گفتگوهای آن دو و داستان زندگی شازده کوچولو موضوع این داستان کودکانه است که در بطن خود آموزشهای عرفانی، آن هم عرفانی شرقی جای داده شده است که قهرمان داستان را به تفکر و تأمل وا می دارد و ما در این مقاله بر آنیم تا ثابت کنیم شازده کوچولو تنها یک قصه کودکانه نیست که این همه موفقیت داشته و به بسیاری از زبانهای دنیا ترجمه شده[10] و موضوع بسیاری از نمایشنامه ها، فیلمها و سریالهای تلویزیونی قرار گرفته و بسیاری نیز به تقلید از آن آثار دیگری را خلق کرده‌ اند که هرگز نتوانسته است جای این اثر قدیمی را پر کند.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code