چالش های حقوقی در استفاده از باندلینگ دو یا چند محصول دارای مالکیت فکری

نویسنده : ازگلی، معصومه ؛ ازگلی، حسنعلی ؛

(‎10 صفحه – از 187 تا 196 )


چکیده:
مالکیتهای فکری، از مهمترین و گاه، ارزشمندترین دارایی های هر موسسه تجاری می باشند و از سوی دیگر، می توانند به عنوان حربه ای در جهت برتری جویی و قبضه کردن بازار توسط قدرتهای اقتصادی به کار گرفته شوند. با پیشرفت فناوری و ظهور مالکیت های فکری مرتبط با فناوری های روز، کنترل، نظارت و قانونمند کردن نحوه استفاده از این دارایی ها برای دولت ها و سازمان های مسئول، بیش از پیش دشوارتر گردیده و نیازمند تحلیل و الگوبرداری از کشورهای پیشرو در این زمینه میباشد. باندلینگ یا با هم فروشی محصولات دارای مالکیت فکری ثبت شده، از جمله روشهایی است که ،(Bundling) در عین قانونی بودن در اکثر نظام های حقوقی، میتواند در مواردی، جنبه های ضدرقابتی و ضدحقوق مصرف کننده داشته باشد. در این مقاله، از طریق بررسی پروندههای مهم بین المللی در زمینه باندلینگ، به تحلیل های مختلف حقوقی در رابطه با توجیهات اقتصادی صاحبان مالکیت های فکری در به کاربردن باندلینگ، پرداخته می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code