نقش بازخوردگیری دراقدامات پیشگیری ازجرم
نویسنده : قاسم لو، موسی ؛
(23 صفحه – از 97 تا 119 )
چکیده:
زمینه و هدف: بازخورد بخش جداییناپذیر از یک فرایند ارتباط دوطرفه است. بازخورد، میزان در مسیر بودن هر سیستم را نشان میدهد. روشهای مختلف بازخورد میتوانند مستقیم یا غیرمستقیم و یا حتی ازطریق رصد واکنشهای مشتریان باشد. در پیشگیری از جرم نیز مشتریان افراد جامعه هستند، که با بازخوردگیری از افراد جامعه میتوان مناسب بودن اقدامات را سنجید. معیارهای خاصی برای بازخوردگیری مناسب تدوین شده که توجه به آنها میتواند در بازخوردگیری از اقدامات پیشگیری موثر باشد. توجه به تغییرات در سازمانها و دنیای پرتلاطم امروزی، بخصوص در ساختار سازمانها، فناوری و نیروی انسانی در بازخوردگیری موثر است. بازخورد مفید و موثر دارای ویژگیهایی است که با بهرهگیری از این ویژگیها در پیشگیری از جرم، میتوان بازخوردهای مناسبی گرفت. روششناسی: روش تحقیق در این مقاله کتابخانهای و توصیفی است که به همین منظور ازطریق مطالعات کتابخانهای، مستندات لازم جمعآوری و با توصیف و تجزیه و تحلیل مناسب نتیجه منطقی احصا و پیشنهادهایی ارائه شد. یافتهها و نتایج: نتیجه بازخورد در اقدامات پیشگیری از جرم را میتوان: اقدامات اصلاحی، بهبود مستمر و اقدام پیشگیرانه عنوان کرد. با بررسی موضوعات مطرحشده میتوان نتیجه گرفت که عوامل زیادی در بازخوردگیری مناسب از اقدامات پیشگیری مثل: شایستگی کارکنان سیستم پیشگیری از جرم، پیچیدگی موقعیتها، ثبات عملیات و فعالیتها، تقسیم وظایف بین مدیران سطوح مختلف، قابلیت ذهنی کارکنان و مدیران با محیط و شرایط و مانند آن تاثیرگذار هستند که تمرکز بر این ویژگیها میتواند بازخوردگیری را به نتایج مورد انتظار برساند.
آخرین دیدگاهها