طرفین دعوی در حمل و نقل بین المللی هوایی و دادگاه صلاحیت دار بر اساس کنوانسیون ورشو و اصلاحیه های آن

نویسنده : صادقی، حسین ؛

(‎32 صفحه – از 47 تا 78 )


چکیده:
امروزه نظام حمل و نقل هوایی به عنوان یک روش اساسی در حوزه ارتباطات و مبادلات‌ بین المللی نقش و جایگاه مهمی را داشته و به جهت وجود سرعت در این روش از حمل و نقل‌ مورد توجه خاص به ویژه در بخش حمل و نقل مسافر است.به جهت غلبه جهت بین المللی این‌ روش از حمل و نقل بیش از سایر انواع حمل دیگر تابع قواعد بین المللی قرار گرفته تا جایی که‌ حمل و نقل هوایی داخل برخی کشورها نظیر ایران نیز تابع کنوانسیون‌های مربوط نظیر ورشو است.یکی از مسائل مهم در بحث حقوقی در این حوزه تشخیص افراد ذینفع و دارندگان حق‌ اقامه دعوی برای مطالبه خسارت(خواهان)از یک طرف و تعیین اینکه اشخاص زیان دیده دارای‌ حق اقامه دعوی،اشخاصی را می‌توانند طرف دعوی مطالبه خسارت برمبنای مسئولیت موضوع‌ کنوانسیون ورشو و اصلاحیه‌های آن قرار دهند.علاوه بر آن تعیین دادگاه صلاحیتدار برای‌ رسیدگی به چنین دعاوی نیز یک مسئله مهم در این مقوله است که در این مقاله به بررسی این‌ سه موضوع براساس کنوانسیون 1929 ورشو،پروتکل 28 سپتامبر 1955 لاهه،کنوانسیون 18 سپتامبر 1961 گوادالاخارا و پروتکل 8 مارس 1971 گواتمالا خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code