بررسی تطبیقی علائم تجاری معروف و مشهور به عنوان دو نوع علامت تجاری دارای شهرت

نویسنده : حبیبا، سعید ؛ چاوشی لاهرود، ابراهیم ؛

(‎20 صفحه – از 75 تا 94 )


چکیده:
در فضای اقتصادی امروز دو نوع علامت تجاری دارای شهرت قابل تشخیص است که مستلزم حمایت‌های متفاوتی نیز می‌باشند. نوع اول» علائم معروف که در میان بخش مرتبط جامعه شناخته شده و در چارچوب حقوق سنتی علائم تجاری مورد حمایت واقع می‌شود. نوع دوم» علائم مشهور که برای عموم جامعه شناخته شده و در قالب تنزیل حمایت می‌شود. در حقوق ایران صرفا علائم تجاری معروف مورد حمایت قرار گرفته و علائم تجاری مشهور مورد شناسایی و حمایت واقع نشده است. از سوی دیگر علائم تجاری معروف تعریف نشده و معیارهای تشخیص آن مورد اشاره قرار نگرفته است. در این مقاله با رویکردی تطبیقی ضمن ارائه تعریف و معیارهای تشخیص علائم معروف. علائم مشهور نیز موره شناسایی قرار گرفته و تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو نوع علامت و دکترین حمایتی مختص به هر یک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code