بررسی عوامل و موانع تجاری سازی اموال فکری در ایران

نویسنده : میرشمسی، محمدهادی؛ هرمزی، خیر الله؛ افراسیاب، محبوب؛

(‎21 صفحه – از 103 تا 123 )


چکیده:
در دنیای امروز، قدرت اقتصادی برای هر کشوری اولویت اول در برنامه ریزیهای کلان محسوب می شود و توان اقتصادی هر کشور به میزان رشد تولید خالص داخلی آن بستگی دارد. موثرترین پارامتر در افزایش تولید ناخالص داخلی ، تجاریسازی محصولات بومی در تمام شاخه های اقتصادی است که اموال فکری از جمله آنها می باشد. در کشورهای پیشرفته سهم تولیدات محصول فکری نزدیک به ٤٠% از کل تولید خالص ملی است . متاسفانه در ایران سهم محصولات فکری تجاریسازیشده بسیار پایین و نزدیک به عدد صفر است . این مقاله تلاش می کند تا عوامل و موانع تجاریسازی محصولات فکری را در عرصه حقوقی و اقتصادی بررسی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code