معیارهای احراز شهرت علائم تجاری مشهور در فضای تبادل اطلاعات در اسناد وایپو و امکان سنجی اعمال آن در حقوق ایران1


نویسنده : اصلانی، حمیدرضا؛

(‎15 صفحه – از 195 تا 209 )

چکیده:
علامت تجاری در دو شکل ثبت شده و مشهور قابل حمایت است. علامت تجاری مشهور در محدوده جغرافیایی که موفق به کسب شهرت شده است مورد حمایت است. با توجه به خصیصه بدون مرز بودن اینترنت، باید معیارهایی برای تعیین قلمرو کسب شهرت برای چنین علامتی تعیین نمود. “اثر تجاری” معیاری است که در برخی اسناد بین المللی به عنوان معیار تعیین این قلمرو به رسمیت شناخته شده و قرائنی نیز برای احراز آن ارائه شده است. این معیار و قرائن در نظام حقوقی ایران به عنوان اماره قضایی قابل استناد می باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code