ادغام شرکتهای تجاری از منظر قوانین ایران
نویسنده : حقیقت، صبا؛
(18 صفحه – از 155 تا 172 )
چکیده:
ادغام شرکتهای تجاری به جنبههای مختلف سرمایهگذاری، استراتژی و مدیریت اشخاص حقوقی اشاره میکند و هدف از آن گسترش اقداماتی است که در اغلب موارد به توسعه دراز مدت در سوددهی آنها منجر میشود. بسیاری بر این باورند که وجود ادغامها و فعالیتهای ناشی از آن منجر به ایجاد صنایع بزرگ انحصاری میشود که نهایتاً به حال مصرفکنندگان سودمند نخواهد بود، اما باید اعتراف کرد که نتیجه در همه موارد یکسان نیست و در بسیاری از موارد اندوخته مصرفکنندگان و کارفرمایان تجاری با این اقدامها غنیتر گردیده است. لذا اغلب کشورها از جمله ایران به منظور شکوفایی اقتصاد ملی نیازمند قوانینی هستند که در عین شفاف و جذاب ساختن محیط کسب و کار، با توجه به ویژگیهای ملی و در تعامل با تحولات اقتصاد جهانی، از حقوق فعالان این عرصه پشتیبانی کنند.
آخرین دیدگاهها