حمایت کیفری از علائم تجاری

نویسنده : صادقی، حسین ؛

(‎26 صفحه – از 103 تا 128 )


چکیده:
امروزه در کنار اموال مادی که واجد ارزش معاملاتی و مادی هستند یک دسته اموال وجود دارند که یا نتیجه تراوشات ذهنی انسان بوده و یا به جهت آنکه نماد یک حرفه یا تخصص خاص بوده و کاربرد تجاری و صنعتی دارند واجد ارزش مادی و معنوی می‌باشند که به حقوق مالکیت فکری موسوم می‌باشند‌ لذا حمایت از دارندگان این نوع اموال یکی از موضوعات مهم در نظام‌های حقوقی مختلف از جمله کشور ما است. در این مقاله به بررسی حمایت کیفری از یکی از این دسته اموال یعنی علائم تجاری کالا و خدمات می‌پردازیم. بر این اساس ضمن آنکه به بیان و اشاراتی کلی و اجمالی در تعریف مفاهیم مربوط به علائم تجاری و آشنایی با قواعد و قوانین ملی و بین‌المللی حاکم بر آنها پرداخته می‌شود، به بررسی ضرورت حمایت کیفری از علائم تجاری و تشریح وضعیت حقوق مربوط به آن در نظام کیفری ایران پرداخته و مطالعه تاریخی از تحولات کیفری و حمایت‌های جزایی صورت گرفته از حقوق دارندگان علائم تجاری خواهیم داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code