نقش آموزش شبیه سازی در ترویج حقوق بشر دوستانه بین المللی

نویسنده : ذاکریان، مهدی؛

(‎4 صفحه – از 53 تا 56 )

خلاصه ماشینی: نقش آموزش شبیه‌سازی در ترویج حقوق بشردوستانهء بین المللی دکتر مهدی ذاکریان‌1 درنیم قرن اخیر،بویژه در خاورمیانه،شاهد نقض گستردهء حقوق بشردوستانه بوده‌ایم و این‌ در حالی است که از مطبوعات و رسانه‌های گروهی،انتظار می‌رود در مقررات حقوق بشر دوستانه،به‌طور یکسان براساس اسناد بین المللی تعمق نمایند. در جامعهء ایران از سال 1376 تا کنون،حقوق بشر ابزاری در جهت رقابتهای گروههای سیاسی است و رسانه‌ها نیز به آن دامن‌ زده‌اند؛به طوری که جناحها،احزاب و گروههای مختلف با ابزار حقوق بشر،زودتر به قدرت‌ می‌رسند یا رقبای خود را زودتر از صحنه دور می‌سازند،لیکن این رویه با موازین و اصول‌ مندرج در حقوق بشر و حقوق بشردوستانه منطبق نیست و باید خارج از مدار سیاسی قرار گیرد. با توجه به مطالب یاد شده،سؤال اساسی این است که چگونه می‌توانیم ادبیات‌ حقوق بشردوستانه را در کشور نهادینه کنیم؟خواندن کنوانسیونهای چهارگانهء ژنو یا پروتکلهای‌ الحاقی 1977،برگزاری سمینارهای علمی،کارگاههای پژوهشی،به دست آوردن تجربه با گذراندن کارآموزی در کمیتهء بین المللی صلیب سرخ،آموزش و یادگیری در دوره‌های دبستان، راهنمایی و دبیرستان و توجه به علم حقوق در دانشگاه.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code