مروری بر رژیم های اعطای مجوز و حمایت از مصرف کننده پیامدهای تجارت الکترونیک

نویسنده : مایک گیست؛ مترجم : اخروی، سعید؛ ‏

(26 صفحه – از 161 تا 186)

خلاصه ماشینی:

“در عوض بررسی کامل مدل‌های شغلی و نیز کاربرد چارچوب قانونی موجود برای ساختن یک برنامه کاری مناسب که تجارت الکترونیک را تسهیل و اهداف حمایت از مصرف‌کننده را حفظ کند، ضروری است. برای مصرف‌کنندگان، خطری که با چارچوب قانونی رایج برای تجارت الکترونیک پیش می‌آید‌این است که بر خلاف خدماتی که از عوامل محلی تأیید شده که باید مطابق قانون اونتاریو باشند، خریداری می‌شود، خدماتی که عاملان خارج از‌ایالت خریداری می‌شود، مشمول حمایت‌های افشای اطلاعاتی و مالی مقررات اونتاریو نمی‌شوند. در واقع ترکیبی از پی‌گیری فزاینده فعالیت بدون مجوز و دسترسی آسان به مدارک اعطای مجوز، سنگ بنای یک چارچوب قانونی را شکل می‌دهد که به دنبال اطمینان مصرف‌کننده است و یک زمینه بازی سطح برای ارایه‌کنندگان خدمات فراهم می‌کند. گرچه برنامه‌های آموزشی و تعهد، حق قانونی را بهبود می‌بخشد، هر دو اولویت باید با یک برنامه اعمال قانون جمعی اجرا شود که مشاغل غیر مطیع را با کنترل فعالیت آنلاین شناسایی کرده و از همه ابزارهای موجود برای حمایت از مصرف‌کنندگان اونتاریو با تقاضای توقف فعالیت‌های بدون مجوز یا غیر مطیع استفاده می‌کند. ‌این فروش‌ها با قانون بیان شده، اما هنوز برنامه تعهد آنلاین مسأله را حل نمی‌کند، چون نماینده‌های خارج از‌ایالت نمی‌توانند با نیازهای قانونی خاص مخصوصا حضور فیزیکی مطابقت داشته باشند. بازار وسایل نقلیه‌اینده احتمالا شامل نماینده‌های محلی نماینده‌های آنلاین و سازندگانی است که همه بر اساس قیمت، موجودیت و خدمات برای مشتری رقابت می‌کنند قدرت اطلاعات و انتخاب نیز، پیامدهای مهمی‌برای ساختارهای قانونی سنتی دارد.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code