تحدید مسئولیت در کنوانسیون های بین المللی

نویسنده : کشاورز، مونس؛ ‏

(18 صفحه – از 115 تا 132)

چکیده:

در قانون دریایی ایران و کنوانسیون های بین المللی بروکسل و هامبورگ، حد اکثر مسئولیت متصدی حمل و نقل پیش بینی شده است، که از آن تحت عنوان، اصل تحدید مسئولیت نام برده می شود. اما درمواردی متصدی حمل ونقل، مکلف به جبران کامل خسارت می شود . این موارد تحت عنوان تدلیس و تقصیر عمدی، تقصیر سنگین، موارد خارج از شمول مقررات کنوانسون های بین المللی که از شقوق عدم تحدید مسئولیت به موجب قانون هستند و توافق طرفین به مبلغی بالاتر از حد تعیین شده و اعلام ارزش کالا که از مصادیق عدم تحدیدمسئولیت به موجب قرارداد می باشد، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code